BLACK FRIDAY!! 99.000 Ft helyett csak 49.500 FT
BLACK FRIDAY PLUSZ: MAI vásárlás esetén +1 ingyen tananyagot kérhet!
A public relations az a tudományterület, amely a hírnevet gondozza.A hírnév (reputation) – összetett fogalom (elfogadottság, elismertség, megbecsülés) – annak az eredménye, amit az ember tesz, amit mond és amit mások mondanak róla.
„Ha padlóra kerülnék, az utolsó dolláromat PR-re költeném” – Bill Gates
A PR tevékenység tervszerű és tartós erőfeszítés azért, hogy egy szervezet és környezete között a vélemény és a viselkedés befolyásolásával kölcsönös megértést, jóakaratot (goodwill) és támogatást építsen és tartson fenn. A PR a kommunikáció tudatos szervezése. A public relations menedzsmenti, irányítási tevékenység. A public relations célja elérni az egyének, a szervezetek és környezetük közötti kölcsönös megértést és létrehozni a kölcsönös előnyökön alapuló kapcsolatokat, a kétirányú kommunikáció útján.
„A public relations egy sajátos menedzsment funkció. Segítséget nyújt egy szervezet és ennek közönségei közötti kölcsönös kommunikációs csatornák, megértés, elfogadás és együttműködés megteremtéséhez és fenntartásához. Magával hozza a problémák és az ügyek menedzselését; hozzásegíti a menedzsmentet ahhoz, hogy tájékozott és érzékeny legyen a közvélemény iránt. Meghatározza és kihangsúlyozza a menedzsmentnek a közérdek szolgálatában játszott felelősségét. Segíti a menedzsmentet abban, hogy lépést tartson a változásokkal és hatékonyan aknázza ki azokat, korai előrejelző rendszerként segíti időben felismerni a trendeket; és alapvető eszközeiként kutatást és helytálló és etikus kommunikációs technikákat használ fel.”
Public Relation tananyag tartalma és témakörei
- A belső PR elvei, célja, eszközei és módszerei. A kommunikációs aktivitások és a PR viszonya
- A Corporate Identity építésének gyakorlati technikái.
- A PR szakma története. Kortárs PR elméletek. A PR tevékenység tartalma.
- A PR tevékenység munkafolyamata. Munkafolyamat-modellek (RACE, SMART, Ötlépcsős, Szeles-féle).
- A PR tevékenység tervezésének szakmai folyamata.
- A funkció részeként a szervezet külső környezetével történő kommunikáció és kapcsolatok szervezésének szakterülete.
- A szervezet kommunikációs rendszere. A PR, mint totális kommunikáció.
- A szervezeti kultúra. Belső PR a gyakorlatban.
- Arculattervezés. Az account munkától az arculati kézikönyvig.
- Audiovizuális eszközök, pl.: belső pr-film, vezetői köszöntő,
- Az identitás/arculat meghatározása és komplex értelmezése. Tartalom és forma egysége.
- Célrendszer, interdiszciplinaritás, szakmai követelmények.
- Egyéb pr-eszközök pl.: vállalati komplex rendezvény, stb.
- Fogyasztói-, ügyfélkapcsolatok kezelése – Consumer Relations
- Helyi média, pl.: vállalati újság, belső honlap,
- Hírnév, reputáció, imázs. Imázs csoportok.
- HR management és PR. A belső PR eszközrendszere.
- Issue Management
- Kiadványok, pl.: Újbelépők kézikönyve, Vállalati kalauz, stb.
- Média kapcsolatok építése – Media Relations
- Meghallgatások,
- Név- és születésnapok közös megünneplése,
- Oktatás, továbbképzés, szervezetépítő tréningek,
- Pénzügyi, fogyasztói, ügyfél, ágazati és kormányzati kapcsolatok.
- Public affairs.
- Rendezvények
- Szakmai kapcsolatok építése – Professional Relations
- Személyek közötti kommunikáció
- Személyes beszélgetések a vezetők és a munkatársak között,
- Termék, tevékenység, szolgáltatás public relations – Product (Marketing) Public Relations
- Vállalati bulik, pl.: vállalati vacsora,
- Válságkezelés
BLACK FRIDAY!! 99.000 Ft helyett csak 49.500 FT
BLACK FRIDAY PLUSZ: MAI vásárlás esetén +1 ingyen tananyagot kérhet!
Sikeres vizsga esetén Public Relation (PR) tanácsadó minősítés, és oklevél kerül kiállításra
This form is currently undergoing maintenance. Please try again later.