Marketing és piackutatás ügyintéző

TANÉVKEZDÉSI AKCIÓ: A KÉPZÉSI CSOMAG ÁRA   99.000 Ft helyett ma csak 49.500 FT 

NAPI AKCIÓMAI vásárlás esetén +1 ingyen tananyagot kérhet! 

Marketing és piackutatás kialakulásának és elterjedésénekegyik meghatározó indítéka a marketing két szereplőjének, az eladónak és a vevőnek mind erőteljesebb elkülönüléseEzt az elkülönülést folyamatosan elmélyíti a termék és szolgáltatás választékának differenciálódása, valamint a fogyasztói igények sokrétűbbé válása Mindez az ún információs elkülönülésben is megnyilvánul, vagyis a termelő is és a fogyasztó is eltérő pozícióban van az információellátottság szempontjából Minél bonyolultabb a csere tárgya, annál számottevőbb az információs elkülönültség. A marketinginformáció vonatkozhat a vállalat által nem vagy alig ellenőrizhető tényezőkre, vagyis a marketingkörnyezetre, a vevői/fogyasztói célcsoportra és a vállalat által ellenőrizhető ( P) eszközök rendszerére

A marketing és piackutatás hagyományos mikrokörnyezeti alkotóelemei (szállítók, piaci közvetítők, vevők, fogyasztók, versenytársak) mellett egyre fontosabb szerephez jut a közvélemény kutatás. E fogalomkör magában foglalja a pénzügyi és magánjogi közvéleményt, valamint a médiumokat, amelyekről a széles körű, folyamatos és objektív információ a vállalati döntések elengedhetetlen feltétele A közvéleményre vonatkozó információk fontosságát indokolja, egyre fokozódó befolyásoló szerepük a fogyasztói és szervezeti piac szereplőire A sikeres konkurenciaharc, a vevőorientált üzletpolitika megvalósulása elképzelhetetlen megfelelő piaci információk nélkül, hiszen ezek képezik a döntéshozatal kiindulópontját.

Marketing és piackutatás ügyintéző tananyag témakörei

  1. Marketinginformációs rendszer és piackutatás
    1. Relevancia és teljesség
    2. Pontosság
    3. Időszerűség
    4. Mérhetőség
    5. Gazdaságosság
  2. Marketingkutatási eljárások csoportosítása
  3. A marketingkutatási folyamat szakaszai
  4. Kutatási terv
  5. Mintavételi terv Kutatási segédeszköz, kérdőív kialakítása
  6. Feldolgozási utasítás tervezése
  7. A fogyasztás kultúrája
  8. A termék értelmezése
  9. A termékek tulajdonságai a fogyasztó szemszögéből
  10. A kvalitatív kutatás alapelvei
  11. Az interjútípusok
  12. Az adatok elemzése és értelmezése
  13. A beszámoló megírása
  14. A megfigyelés
  15. Szúrópróba megfigyelés
  16. Interakciók megfigyelése
  17. Elemzési egységek
  18. A tartalomelemzés
  19. Írásbeli megkérdezés
  20. Szóbeli megkérdezés
  21. Panelkutatás
  22. Kérdőívszerkesztés
  23. Megfigyelés
  24. Kísérlet
  25. Mintavétel a primer piackutatásban
  26. A célszegmens kiválasztása, a reprezentatív mintavétel
  27. A kérdőívek ellenőrzése
  28. Piaci becslések és előrejelzések
  29. A piaci becslések és előrejelzések fogalma

Sikeres vizsga esetén Marketing és piackutatás tanácsadó minősítés, és oklevél kerül kiállításra.

TANÉVKEZDÉSI AKCIÓ: A KÉPZÉSI CSOMAG ÁRA   99.000 Ft helyett ma csak 49.500 FT 

NAPI AKCIÓMAI vásárlás esetén +1 ingyen tananyagot kérhet! 

This form is currently undergoing maintenance. Please try again later.
Real Time Web Analytics

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás